Biuro prasowe
RESET2
![]() |
Unikalna numeracja dokumentów – kiedy warto stosować?Numeracja faktur to mało istotne zagadnienie. Szczególnie z punktu widzenia początkujących przedsiębiorców. Ci nie przywiązują do niej wagi, bowiem w żaden sposób nie wpływa ona na zawartość dokumentów sprzedaży, a tym samym na wysokość podatku VAT. Nierzadko zdarza się jednak, że rzeczywistość szybko weryfikuje prowadzone działania i wybrany sposób oznaczeń staje się uciążliwy. |
Więcej | |
![]() |
Wymiana oprogramowania w firmie – jak szybko wdrożyć się w nowy system?Jedną z głównych obaw, która skutecznie wstrzymuje przedsiębiorców przed zmianą oprogramowania jest kwestia związana z obsługą nowego, nieznanego jeszcze systemu. Firmy bardzo często wskazują na fakt, że pomimo iż rozwiązania wdrożone przed laty, obecnie się już nie sprawdzają, inwestycja w nowe jest utrudniona lub nawet niemożliwa, głównie przez wzgląd na inne rozmieszczenie kluczowych funkcji lub nawet zupełnie różny sposób obsługi. |
Więcej | |
![]() |
Elektroniczne teczki pracowników już w nowym rokuWciąż jeszcze wymaganą przepisami formą prowadzenia akt osobowych, jest przechowywanie ich w wersji papierowej. Obowiązuje przy tym 50-letni okres magazynowania dokumentacji, który aktualnie jest najdłuższy w Europie. Wersje elektroniczne służą zatem wyłącznie jako usprawnienie, poprawiające np. późniejszy wgląd w dokumenty. Ministerstwo Rozwoju 4 listopada 2016 r. opracowało jednak projekt ustawy, który zakłada skrócenie okresu przechowywania dokumentacji kadrowo-płacowej z 50 do 10 lat oraz możliwość przejścia na wersję elektroniczną. Ma to na celu ograniczenie kosztów długotrwałego przechowywania akt osobowych, które są szacowane na ok. 130 mln zł rocznie. |
Więcej | |
![]() |
VII Spotkanie Partnerów RESET2W wrześniu 2016 r. odbyło się VII Spotkanie dla Aktywnych Partnerów RESET2. Uczestnicy spotkali się w Hotelu Atut w Licheniu Starym, położonym w województwie wielkopolskim nad Jeziorem Licheńskim. Tematem przewodnim była prezentacja nowości w ofercie RESET2 - zintegrowanego systemu R2firma. |
Więcej | |
![]() |
Przesyłanie Jednolitych Plików Kontrolnych do Urzędów Skarbowych – pytania i odpowiedziOd 1 lipca 2016 r. duże przedsiębiorstwa oraz fundacje i stowarzyszenia są zobowiązane do przekazywania Urzędom Skarbowym informacji, dotyczących prowadzonej działalności, przy użyciu Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Obowiązek taki dotyczy nie tylko kontroli przez organy skarbowe. Zgodnie z majową nowelizacją ustawy Ordynacja Podatkowa, każda firma co miesiąc jest zobowiązana do składania Urzędom Skarbowym rejestrów VAT, za pomocą JPK. Pierwsze pliki trzeba będzie zatem przesłać już w sierpniu. |
Więcej |